De specifieke garantie met betrekking tot elektronica, e-bikes en e-scooters wordt beheerst door de wetten van de staat of het land waar u deze hebt gekocht en is alleen van toepassing op modellen die u bij ons via OranTek.nl hebt gekocht.
Hoe lossen we problemen met uw model op?
Als een onderdeel defect of beschadigd blijkt te zijn en er geen sprake is van een gebruikersfout, sturen we een vervangend onderdeel vanuit ons lokale magazijn in de VS/Canada/VK/Europa. We helpen u bij het vervangen van een defect onderdeel. We vervangen onderdelen die tijdens de verzending beschadigd zijn geraakt. Als het product na een redelijk aantal pogingen, zoals bepaald door Orantek, niet kan worden gerepareerd, sturen we de eigenaar een vervangend product.
Als u na het lezen van ons garantiebeleid van mening bent dat u aanspraak op garantie kunt maken, stuur dan een e-mail naar Contact@Orantek.nl.
GARANTIEDEKKING voor e-bikes
FRAME EN VORK:
Orantek EBikes garandeert aluminium Orantek-fietsframes tegen productiefouten in materiaal en vakmanschap gedurende de levensduur van de oorspronkelijke of gebruikte eigenaar.
Orantek E-Bike frames zijn gemaakt van koolstofvezel en hebben een garantie van 5 jaar op productiefouten in materiaal en vakmanschap.
Deze garantie dekt alleen de vervanging van het frame en omvat niet de arbeid om onderdelen in een vervangend frame te vervangen.
Vervangende werkzaamheden moeten worden uitgevoerd door een erkende RIDSTAR-fietseigenaar.
Problemen met het e-bikeframe die niet onder deze garantie vallen, zijn onder andere (maar niet uitsluitend):
-
Corrosie
-
Vervaging van de lak, krassen, stootsporen
-
Impactschade
-
Onomkeerbare aanpassingen (boren/lassen)
-
Kettingkast gemonteerd op frame (indien van toepassing)
Componenten:
Voor alle overige onderdelen, framebevestigingen en afwerkingen (lak en stickers) geldt een garantie van 6 maanden vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum op materiaal- en/of fabricagefouten. (Wanneer alle vervangende onderdelen onder garantie naar de klant worden verzonden, zijn de verzendkosten voor rekening van de klant.)
Deze beperkte garantie dekt niet: Normale slijtage die niet het gevolg is van fabricage- of materiaalfouten. Slijtage kan door OranTek worden beoordeeld. Onderdelen die over het algemeen niet onder de garantie vallen, zijn onder andere:
1. Remblokken; remschijven; spaken; banden/binnenbanden; kettingen; kettingbladen; cassettes; crankstellen;
2. Onderdelen die beschadigd zijn door corrosie als gevolg van natuurlijke factoren (vocht, hitte, enz.).
3. Schade of verslechtering van de oppervlakteafwerking, het uiterlijk of de esthetiek van het product.
4. Frames, vorken, sturen, zadelpennen, zadels, remmen, verlichting, crankstellen, pedalen, velgen, naven, vliegwielen, cassettes, derailleurs, shifters, motoren, gashendels, controllers, kabelbomen, LCD-schermen, beugels, reflectoren en hardware vallen binnen één week na ontvangst onder de garantie. Onderdelen die tijdens gebruik na zeven dagen beschadigd raken, worden in rekening gebracht.
Deze garantie is van toepassing op alle basisonderdelen van elektrische fietsen of elektrische scooters die defect blijken te zijn, op voorwaarde dat het product op een standaard en gecontroleerde manier wordt gebruikt en onderhouden in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing van de fabrikant. Basisonderdelen zijn onder andere fietsframes, motoren, accu's, displays en controllers.
De garantie van Orantek dekt niet:
Corrosie van elektrische componenten valt niet onder de garantie. Veeg de contacten van de accu en andere elektrische componenten droog om corrosie en oxidatie te voorkomen. Indien nodig kunt u een reiniger voor elektrische contacten gebruiken om de verbindingen schoon te houden. Bij extreem weer (bijvoorbeeld in gebieden waar in de winter strooizout wordt gebruikt) kunt u preventief vet voor accupolen aanbrengen.
1. Arbeidskosten voor het vervangen of ombouwen van onderdelen.
2. Defecten of schade veroorzaakt door een ongeval, misbruik, verkeerd gebruik, abnormaal gebruik (inclusief maar niet beperkt tot stuntrijden, racen of andere soortgelijke activiteiten die niet in overeenstemming zijn met het beoogde gebruik van het product), onjuiste opslag, abnormale blootstelling aan vloeistoffen, chemicaliën, vocht, schuurmiddelen, zand of vuil, nalatigheid of abnormale fysieke, elektrische of elektromechanische belasting.
3. Krassen, deuken en cosmetische schade die niet door de Orantek elektrische fiets of elektrische scooter zijn veroorzaakt.
4. Het serienummer of de barcode van het product is verwijderd, onleesbaar gemaakt, beschadigd, gewijzigd of onleesbaar.
5. Defecten of schade aan het product die veroorzaakt zijn door het gebruik van accessoires, producten of hulp-/randapparatuur die niet door orantek bij het product zijn geleverd of goedgekeurd.
6. Defecten of schade die het gevolg zijn van onjuiste montage, beproeving, bediening, onderhoud, installatie, service, reparatie of afstelling op een wijze die afwijkt van de montage-instructies en de gebruikershandleiding.
7. Defecten of schade veroorzaakt door externe oorzaken zoals een botsing, brand, overstroming, storm, blikseminslag, aardbeving, blootstelling aan weersomstandigheden, diefstal, doorgebrande zekering of onjuist gebruik van een stroombron.
8. De elektrische fiets is niet gekocht in de officiële online winkel van Orantek.
Hoe u een garantieclaim indient
Als u denkt dat er een garantieprobleem is met uw e-bike of e-scooter, neem dan eerst contact op met de winkel waar u de e-bike of e-scooter heeft gekocht. De winkel zal namens u een claim indienen bij OranTek.
Veelgestelde vragen over verlengde garantie
De garantie wordt automatisch geregistreerd wanneer de eerste koper een bestelling plaatst in de officiële winkel van OranTel. De garantie van 1 jaar gaat in op het moment dat de eerste eigenaar het model ontvangt.
V1: Wat als ik een tweedehands fiets heb gekocht? Valt mijn frame onder de garantie?
A1: Ja, de garantiedekking wordt uitgebreid naar de oorspronkelijke en tweede kopers als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
1. De garantie van 1 jaar is nog niet verlopen sinds de eerste eigenaar de fiets heeft ontvangen.
2. U beschikt over de naam van de oorspronkelijke eigenaar en het oorspronkelijke bestelnummer.
V2: Wat als mijn elektronica of e-bike wordt gestolen?
A2: Helaas vallen gestolen fietsen niet onder de garantie. We raden u aan een kwaliteitsslot aan te schaffen om uw model te beschermen wanneer u er niet op rijdt.
Vraag 3: Mijn fiets/frame is bij een botsing beschadigd geraakt. Kan ik aanspraak maken op garantie?
A3: Helaas vallen botsingen of ongelukken niet onder de garantie. De garantie dekt alleen productiefouten en geen schade veroorzaakt door botsingen.